De geschiedenis…

Schermvereniging Kardolus werd op 25 februari 1969 te Benthuizen opgericht door Gerda Kardolus-Rolving, de eerste voorzitter Bram van der Hout en Kasper Kardolus. De vereniging is van aanvang af alle jaren gedragen door de heer en mevrouw Kardolus , zij als secretaresse/penningmeester en hij als succesvol maître. Helaas ontviel mevrouw Kardolus ons plotseling op 26 mei 2010. De vereniging wordt in haar geest voortgezet. Na de beginjaren in Benthuizen, Delft en Rijswijk verhuisde de vereniging eind 1976 naar Zoetermeer. Velen werd intussen de liefde voor de schermsport bijgebracht. Met gepaste trots wordt op de sportieve resultaten van maître Kardolus en zijn leerlingen terug gezien. Er zijn historische prestaties op WK, EK, NK, Masters, World Cups en andere klassiekers geleverd. 8x werd door leerlingen van Kasper Kardolus aan de Olympische Spelen deelgenomen.

BurgermeesterAptroot-MaiteK-2

Links burgemeester van Zoetermeer C. Aptroot en rechts Kasper Kardolus tijdens de viering van het 45-jarig jubileum (Foto’s: Rinus van der Vlies)

Lijst der Nederlandse Kampioenen Schermvereniging Kardolus

Van linksboven naar rechtsonder: Kasper Kardolus, Eddy Ham, Bert van den Berg, Marian Rensink, Eric Zwennis, Oscar Kardolus, Stephane Ganeff, Yvette Kardolus, Arwin Kardolus, Pernette Osinga, Indra Angad-Gaur, TIjmen Ros, Olaf Kardolus, Sonja Tol, Shahram Massoumi. kampioenen